Regulamin usługi Lekki Start

Regulamin usługi Lekki Start

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Dostawcą usługi pod nazwą „Lekki Start” jest Homfi Rental Management spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Sukienniczej 8/U8, 31-069 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0000580645, która działa pod marką homfi oraz Private House Brokers (dalej jako: "Gwarant").
  2. Ten regulamin (dalej jako: "Regulamin") określa zasady i reguły uczestnictwa w usłudze Lekki Start, które uczestnik akceptuje w chwili przystąpienia do udziału w usłudze i opłaceniu rezerwacji.
  3. Podmioty powiązane z Gwarantem kapitałowo lub osobowo, w szczególności Homfi spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (31-069) przy ul. Sukienniczej 8/U8, KRS pod numerem KRS: 0000943668 dla potrzeb niniejszego Regulaminu zwane będą łącznie jako "homfi".
  4. Usługa skierowana jest do osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, zamieszkałych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i osób prawnych, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które chcą skorzystać z usługi Lekki Start w ramach planowanej umowy najmu lokalu i spełnią pozostałe przesłanki.
  5. [Pojęcia] Dla potrzeb Regulaminu oraz usługi Lekki Start, wskazane pojęcia będą miały następujące znaczenie:
    1. Umowa Najmu - umowa, o której mowa w art. 657 kodeksu cywilnego, w odniesieniu do zdefiniowanego poniżej Lokalu, która jest objęta usługą Lekki Start
    2. Wynajmujący - wynajmujący wskazany w Umowie Najmu, uprawniony do zgłaszania roszczeń z Odpowiedzialności Gwarancyjnej (Claim).
    3. Najemca - najemca wskazany w Umowie Najmu, za którego zobowiązania finansowe z Umowy Najmu Gwarant ponosi odpowiedzialność gwarancyjną na zasadach opisanych w Regulaminie.
    4. Lokal - lokal mieszkalny lub użytkowy przystosowany do celów mieszkalnych, objęty Umową Najmu, do którego nie zalicza się przestrzeni wspólnych (np. klatek schodowych, wind, itp.), a także dom jednorodzinny wraz z działką i budynkami użytkowymi objętymi Umową Najmu.
    5. Wynagrodzenie - należność od Najemcy na rzecz Gwaranta za gotowość do poniesienia odpowiedzialności gwarancyjnej w ramach Lekkiego Startu w wysokości obliczonej na zasadach wskazanych w Regulaminie.
    6. Składka - regularna miesięczna płatność Wynagrodzenia, obliczana na zasadach opisanych w Regulaminie.
    7. Zdarzenie - mająca źródło w działaniu lub zaniechaniu Najemcy lub osób zamieszkujących w Lokalu wskazanych w Umowie Najmu, przyczyna powstania szkody w Lokalu lub opóźnienia w zapłacie Czynszu.
    8. Suma Gwarancyjna - limit kwotowy odpowiedzialności Gwaranta wskazany w Certyfikacie, odpowiadający 120 % (1,2 krotność) wysokości Czynszu.
    9. Czynsz - należność za używanie Lokalu od Najemcy na rzecz Wynajmującego, z tytułu Umowy Najmu, w skład Czynszu nie wchodzą opłaty należne podmiotom trzecim (np. rachunki za media, opłaty do wspólnoty/spółdzielni mieszkaniowej, itp.).
    10. Certyfikat Gwarancji - dokument zdefiniowany w § 8 Regulaminu.
    11. Okres Gwarancyjny - zakres czasowy odpowiedzialności gwarancyjnej, który trwa od momentu wydania Certyfikatu Gwarancyjnego do 30 dni od wygaśnięcia Umowy Najmu.
    12. Odpowiedzialność Gwarancyjna - odpowiedzialność Gwaranta za zobowiązania finansowe Najemcy wobec Wynajmującego, wynikające z Umowy Najmu, powstałe na skutek Zdarzenia w Okresie Gwarancyjnym, do wysokości Sumy Gwarancyjnej.
    13. Claim - żądanie Wynajmującego o wypłatę kwoty odszkodowania lub równowartości zaległego Czynszu, skierowane do Gwaranta, z tytułu Odpowiedzialności Gwarancyjnej za zobowiązania finansowe Najemcy, powstałe na skutek Zdarzenia.
    14. Lekki Start - usługa, której przedmiotem jest Odpowiedzialność Gwarancyjna, oferowana przez Gwaranta na warunkach opisanych w Regulaminie.
  6. Lekki Start jest dostępny od 1.04.2025 r. do czasu zakończenia oferowania usługi przez Gwaranta. Wszystkie Certyfikaty Gwarancyjne wydane przed datą zakończenia oferowania usługi, będą objęte Regulaminem przez Okres Gwarancyjny.

§ 2. Warunki uczestnictwa

  1. W celu przystąpienia do usługi Lekki Start, Najemca zobowiązany jest:
    1. dokonać rezerwacji Lokalu z dostępną usługą Lekki Start przez serwis rezerwacji online dostępny na www.homfi.com lub www.privatehousebrokers.pl,
    2. wnieść opłatę rezerwacyjną wskazaną przez homfi w procesie rezerwacji online,
    3. wyrazić wolę przystąpienia do usługi i zaakceptować Regulamin,
    4. podpisać Umowę Najmu za pośrednictwem homfi w terminie 7 dni od rezerwacji,
    5. odebrać Certyfikat Gwarancji,
  2. W wyjątkowych wypadkach, okres 7 dni na zawarcie Umowy Najmu, może być za zgodą Gwaranta przedłużony.
  3. [Zakres odpowiedzialności] Gwarant przyjmuje odpowiedzialność gwarancyjną za jedno Zdarzenie jak i za ich sumę, do wysokości Sumy Gwarancyjnej, przez Okres Gwarancji, ujawniony w Certyfikacie Gwarancji.
  4. Jeżeli wysokość Czynszu jest zmienna (np. w pierwszym miesiącu jest niższa), odpowiedzialność gwarancyjna oraz sposób obliczania Składki odnosi się do docelowej stałej wysokości Czynszu.
  5. [Zmiana Czynszu] W przypadku waloryzacji Czynszu, wypowiedzenia Czynszu lub jego zmiany w drodze zmiany Umowy Najmu, Gwarant odpowiada do 1,2 krotności Czynszu po zmianie, od dnia wejścia w życie nowej wysokości Czynszu. W tym samym momencie dochodzi również do zmiany wysokości Składki poprzez doliczenie do kolejnych Składek takiej kwoty, aby ich suma wyniosła 120% aktualnego Czynszu w 12-stej Składce (przykład: przez 6 miesięcy składka wynosiła 500 złotych, od 7 miesiąca podnosi się czynsz i składka wynosi 600 złotych, do uzupełnienia pozostaje zatem 6 x 100 złotych, która zostanie doliczona w równych kwotach do składek 7-12, a więc po 100 złotych na każdą).
  6. [Pozorny Czynsz] Wynajmujący i Najemca nie mogą umówić się na pozorne podwyższenie lub obniżenie Czynszu, którego w rzeczywistości nie zastosowali do Umowy Najmu, a to w celu podwyższenia Sumy Gwarancyjnej lub obniżenia Składki. W takim przypadku, Gwarant może uchylić się od odpowiedzialności z tytułu Lekkiego Startu. W razie wątpliwości Gwarant może żądać okazania mu dowodów płatności Czynszu w celu weryfikacji jego rzeczywistej wysokości.
  7. [Wymagalność wypłaty] Wymagalność Claim’u powstaje pod warunkiem:
    1. uprzedniego wezwania Najemcy do zapłaty na piśmie, z wyznaczeniem 7-dniowego terminu zapłaty, co najmniej w formie dokumentowej dla celów dowodowych (np. wiadomość email na adres z Umowy Najmu),
    2. upływu co najmniej 3 dni roboczych od dnia upływu terminu z wezwania wskazanego w lit. a.
  8. [Minimalny okres najmu] Lekki Start jest dostępny wyłącznie dla umów najmu zawartych na czas nieokreślony albo zawartych na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy.
  9. Opłata rezerwacyjna wyznaczana jest w wysokości pierwszej Składki. Jeżeli Najemca podpisze Umowę Najmu, to wpłacona opłata jest zaliczana na poczet pierwszej Składki. Jeżeli Najemca nie podpisze Umowy Najmu z przyczyn leżących po Jego stronie, opłata rezerwacyjna zostaje zachowana przez homfi. W pozostałych przypadkach opłata rezerwacyjna jest zwracana.

§ 3. Zakres odpowiedzialności

  1. [Odpowiedzialność za gości] Gwarant odpowiada również za szkody powstałe w Lokalu, do wysokości Sumy Gwarancyjnej, jeżeli Zdarzenie powstało na skutek działań lub zaniechań osób lub zwierząt, które zostały wpuszczone do Lokalu przez Najemcę lub osoby zamieszkujące w Lokalu, opisane w Umowie Najmu.
  2. [Dokupienie Gwarancji] Najemca może zawnioskować o powiększenie Sumy Gwarancyjnej o kolejne 120% Czynszu, poprzez wydanie kolejnego Certyfikatu Gwarancji za opłatą dodatkowej Składki w wysokości 10% Czynszu przez 12 miesięcy, na tych samych zasadach co pierwszy Certyfikat. Gwarant wyda jednak taki Certyfikat dopiero po ocenie dotychczasowej współpracy z Najemcą oraz ryzyka biznesowego. Do każdego Certyfikatu stosuje się takie same zasady opisane w Regulaminie.
  3. [Rodzaj lokalu] Z usługi wyłączone są lokale niemieszkalne, użytkowe, usługowe, za wyjątkiem lokali niemieszkalnych, faktycznie przystosowanych do realizacji potrzeb mieszkaniowych (np. tzw. mikroapartamenty).
  4. [Wyłączenia] Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe:
    1. w wyniku przestępstwa lub wykroczenia,
    2. pod wpływem środków odurzających lub alkoholu,
    3. umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa,
    4. w wyniku działania siły wyższej,
    5. z przyczyn, których nie da się jednoznacznie przyporządkować działaniom lub zaniechaniom Najemcy lub osobom wskazanym w ust. 1 (zasada winy).

§ 4. Zgłoszenie Roszczenia o wypłatę - Claim

  1. W celu realizacji wypłaty kwot z Sumy Gwarancyjnej, Wynajmujący zgłasza do Gwaranta wniosek o wypłatę środków pieniężnych, za pomocą dedykowanego formularza lub mailowo na adres help@homfi.com, wskazując lub dołączając:
    1. numer Certyfikatu Gwarancji,
    2. żądaną kwotę do wypłaty,
    3. numer rachunku bankowego do wypłaty,
    4. podstawę odpowiedzialności Najemcy wraz z opisem sytuacji, np. zaległość czynszowa, faktura za naprawę uszkodzeń,
    5. termin płatności przez Najemcę,
    6. kopię wezwania Najemcy do zapłaty należności/pokrycia szkody.
  2. Wraz ze zgłoszeniem Wynajmujący złoży oświadczenie o tym, że:
    1. do dnia złożenia zgłoszenia należność od Najemcy objęta zgłoszeniem nie została uiszczona,
    2. w przypadku uiszczenia należności przez Najemcę po złożeniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, niezwłocznie poinformuje Gwaranta o wpływie należności oraz jej wysokości,
    3. wszystkie wskazane w zgłoszeniu realizacyjnym dane oraz informacje są zgodne z prawdą,
    4. przenosi prawa do wypłaty ew. odszkodowania z polisy odpowiedzialności cywilnej Najemcy na Gwaranta do wysokości kwoty objętej żądaniem wypłaty (ust. 1 lit. b) - na każde żądanie Wynajmujący jest zobowiązany wydać Gwarantowi dokument potwierdzający przeniesienie praw do odszkodowania, w formie zastrzeżonej przez ubezpieczyciela, pod rygorem obowiązku zwrotu odszkodowania.
  3. [Termin rozpatrzenia] Zgłoszenie roszczenia będzie rozpoznane przez Gwaranta w terminie 7 dni roboczych od chwili jego wpływu drogą pocztową lub mailową na adres: help@homfi.com
  4. [Uzupełnienia wniosku] Jeżeli zgłoszenie nie jest kompletne lub w przypadku konieczności dodatkowych ustaleń, Gwarant w terminie do 7 dni roboczych od jego wpływu wezwie Wynajmującego do jego uzupełnienia, wskazując czego dokładnie brakuje oraz wyznaczając mu termin kolejnych 7 dni roboczych na uzupełnienie. Termin rozpoznania ulega w takim wypadku wydłużeniu do kolejnych 7 dni roboczych od czasu uzupełnienia danych przez Wynajmującego. Jeżeli Wynajmujący nie uzupełni dokumentów w terminie, Gwarant odmawia wypłaty.
  5. Gwarant może wystąpić do Najemcy o ustosunkowanie się do przedstawionych przez Wynajmującego okoliczności, ujawniając treść zgłoszenia.
  6. Gwarant może odmówić wypłaty środków pieniężnych, jeżeli:
    1. zgłoszenie nie zawiera określonych informacji, po uprzednim wezwaniu Wynajmującego do jego uzupełnienia,
    2. zachodzą okoliczności wyłączające odpowiedzialność Gwaranta wskazane w Regulaminie,
    3. zachodzą istotne wątpliwości co do stanu faktycznego lub prawdziwości zgłoszenia (np. brak dowodów zaistnienia szkody),
    4. Claim został zgłoszony po Okresie Odpowiedzialności.
  7. W przypadku uznania roszczenia Wynajmującego wynikającego ze zgłoszenia, Gwarant wypłaca środki w terminie 3 dni roboczych od dnia podjęcia decyzji, która zostanie również niezwłocznie udostępniona Wynajmującemu i Najemcy.
  8. W przypadku odmowy uznania roszczenia Wynajmującego wynikającego ze zgłoszenia, Gwarant wydaje decyzję odmowną, uzasadniając przyczynę i przesyłając ją Wynajmującemu i Najemcy.
  9. [Zaliczka na naprawy] Wypłata środków z Lekkiego Startu, o ile zachodzi Odpowiedzialność Gwarancyjna, na rzecz Wynajmującego, w celu wykonania napraw lub zakupienia sprzętu, wymaga przedłożenia wraz z elementami wskazanymi w ust. 1 - 2:
    1. kalkulacji naprawy, sporządzonej na piśmie lub w formie dokumentowej przez podmiot zawodowo zajmujący się tego typu naprawami, z uwzględnieniem kosztów materiałów i robocizny,
    2. a po wykonaniu robót, lecz nie później niż do 60 dni od wypłaty środków, przedłożenia Faktury VAT lub podpisanego rachunku za wykonane naprawy.
  10. W przypadku niewywiązania się z obowiązku przedstawienia Gwarantowi Faktury VAT w terminie 60 dni od wypłaty środków na rzecz Wynajmującego, wypłacone środki podlegają natychmiastowemu zwrotowi i następuje wydanie decyzji odmownej.

§ 5. Odwołania

  1. Odwołanie przysługuje Wynajmującemu, który zgłosił Claim zgodnie z § 4 ust. 1 - 2 lub ust. 10 Regulaminu, a wobec którego wydano decyzje o odmowie wypłaty należności.
  2. Odwołanie należy zgłosić w terminie 7 dni roboczych od doręczenia Wynajmującemu decyzji odmownej.
  3. Podstawą uznania odwołania mogą być błędne ustalenia lub błędna interpretacja pierwotnego zgłoszenia lub Regulaminu.
  4. Odwołanie wnosi się na piśmie lub mailowo na adres help@homfi.com, powinno zawierać oznaczenie tytułu (odwołanie), dane wnoszącego, numer Certyfikatu Gwarancji oraz stosowną argumentację.
  5. Odwołanie rozpoznaje się w terminie 7 dni roboczych od jego wpływu, odwołanie może rozpoznać ta sama osoba po stronie Gwaranta, która wydała decyzję odmowną.

§ 6. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność

  1. Gwarant nie ponosi Odpowiedzialności Gwarancyjnej, w następujących przypadkach:
    1. świadczenie pierwotne zostało zapłacone przez Najemcę lub inną osobę trzecią, również po tym jak Gwarant przyjął na siebie odpowiedzialność lub zapłacił za Najemcę,
    2. nie upłynęły 3 dni robocze od dnia wymagalności roszczenia wobec Najemcy,
    3. Najemca nie został wezwany na piśmie do zapłaty z wyznaczeniem mu co najmniej 7 dniowego terminu,
    4. upłynął okres 30 dni od zakończenia Umowy Najmu (Okres Gwarancyjny) i w tym czasie roszczenie nie zostało zgłoszone przez Wynajmującego,
    5. dokumenty i załączniki (np. zdjęcia) przedłożone wraz ze zgłoszeniem lub okoliczności wskazane w zgłoszeniu okazały się być nieprawdziwe, sfałszowane, niezgodne ze stanem faktycznym lub nieczytelne, dotyczą innego lokalu lub istnieją uzasadnione wątpliwości co do autentyczności przedstawionych załączników,
    6. w odniesieniu do pojedynczego Zdarzenia jak i sumy Zdarzeń - doszło do wyczerpania Sumy Gwarancyjnej,
    7. upłynęło 30 dni od śmierci Najemcy lub cesji jego praw i obowiązków z Umowy Najmu na inny podmiot,
    8. upłynęło 30 dni od utraty podmiotowości prawnej Najemcy, jeżeli nie był osobą fizyczną,
    9. doszło do wygaśnięcia obowiązków Najemcy, za które odpowiedzialność przejmuje Gwarant (np. odstąpienie od Umowy Najmu albo przedawnienie),
    10. Zdarzenie lub szkoda, z powodu której Wynajmujący składa Claim, powstały poza Okresem Gwarancyjnym,
    11. gdy Najemca i Wynajmujący dokonują czynności pozornych lub zaniechań, które zmierzają do nieuzasadnionego uzyskania świadczenia z tytułu Gwarancji, np. poprzez sztuczne podwyższanie Czynszu lub żądanie zapłaty Czynszu, który został już zapłacony,
    12. składania niezgodnych z prawdą oświadczeń woli w szczególności próby wyłudzenia świadczeń z usługi Lekki Start.
  2. Jeżeli Gwarant wypłacił określoną kwotę na rzecz Wynajmującego, a następnie okazało się, że jego odpowiedzialność była lub stała się wyłączona, Wynajmujący niezwłocznie zwróci Gwarantowi wypłaconą mu kwotę wraz z odsetkami maksymalnymi za opóźnienie od dnia wypłaty.

§ 7. Składka

  1. W zamian za przyjęcie Odpowiedzialności Gwarancyjnej, Najemca płaci na rzecz Gwaranta Wynagrodzenie, w formie miesięcznej Składki, w wysokości 20% miesięcznego Czynszu przez pierwsze 12 miesięcy trwania Umowy Najmu i w wysokości 10% miesięcznego Czynszu za każdy kolejny miesiąc po upływie 12 miesięcy trwania Umowy Najmu.
  2. W przypadku umów na czas określony krótszych niż 12 miesięcy Wynagrodzenie jest płatne również w formie Składki według wzoru:
    Czynsz x 20% x 12/Y, gdzieY to liczba miesięcy, na które jest zawierana Umowa Najmu.  
  3. W przypadku rozwiązania Umowy Najmu zawartej na czas nieokreślony przed upływem 12 miesięcy od jej zawarcia Wynagrodzenie należne jest Gwarantowi w całkowitej wysokości równowartości 12 składek miesięcznych (przykład: umowa na czas nieokreślony została rozwiązana po upływie 9 miesięcy, Najemca jest zobowiązany do zapłaty składki w wysokości 20% ostatniego Czynszu w ostatnim miesiącu). Pozostałe do zapłaty Składki (w powyższym przykładzie: za 3 miesiące) będą uiszczane przez Najemcę jednorazowo wraz z dniem wygaśnięcia Umowy Najmu lub miesięcznie w dotychczasowej wysokości, aż do uiszczenia pełnej kwoty.
  4. [Wygaśnięcie UN przed 12 miesiącem] W przypadku zawarcia nowej Umowy Najmu i objęcia jej usługą Lekki Start, pozostałe do zapłaty Składki opisane w ust. 3, są konsumowane przez Składki dotyczące nowej Umowy Najmu. Jeżeli pozostałe do zapłaty Składki są wyższe niż Składki wynikające z nowej Umowy Najmu, Najemca płaci Składki wyższe w ilości odpowiadającej pozostałym do zapłaty z poprzedniej umowy Składkom. Niniejszy ustęp nie dotyczy sytuacji opisanej w ust. 5. Przykład: Umowa najmu na czas nieokreślony wygasła po upływie 9 miesięcy, ale Najemca zawarł nową Umowę Najmu na inny Lokal z usługą Lekki Start. Z poprzedniej umowy pozostała mu do zapłaty Składka 500 złotych miesięcznie przez 3 miesiące, ale z nowej umowy Składka wynosi 700 złotych miesięcznie. Składki nie kumulują się i Najemca płacił będzie 700 złotych miesięcznie.
  5. [Kontynuacja Umowy Najmu] W przypadku przedłużenia Umowy Najmu aneksem lub zawarcia nowej Umowy Najmu między tymi samymi stronami i dotyczącej tego samego Lokalu, bezpośrednio po zakończeniu poprzedniej umowy, z zamiarem kontynuacji usługi Lekki Start, obniżenie Wynagrodzenia pozostaje w mocy. Obniżka Wynagrodzenia obowiązuje wyłącznie w przypadku braku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez Wynajmującego w stosunku do przedłużonej Umowy Najmu.
  6. Składka jest płatna do 5 dnia danego miesiąca z góry, na rachunek bankowy wskazany przez Gwaranta.
  7. W przypadku, gdy stosunek najmu w danym okresie składkowym nie odpowiada ilości dni w miesiącu kalendarzowym (np. umowa zawarta 15 marca), Składka zostanie obliczona proporcjonalnie do ilości dni składkowych w danych miesiącu w stosunku do stawki bazowej np. 15 dni w miesiącu - stawka bazowa x ½. Dla potrzeb Regulaminu przyjmuje się, że każdy miesiąc ma 30 dni.
  8. W przypadku skorzystania z usługi Lekki Start, na usługę pośrednictwa jest udzielany rabat w wysokości 100%.

§ 8. Certyfikat Gwarancji

  1. Certyfikat Gwarancji jest dokumentem zawierającym imię i nazwisko Najemcy, wysokość Sumy Gwarancyjnej, adres Lokalu i Okres Gwarancyjny, jego szata graficzna może się zmieniać.
  2. Certyfikat Gwarancji jest dokumentem wydawanym w formie elektronicznej. Każdy Certyfikat ma swój unikalny numer.
  3. Wynajmujący może zweryfikować autentyczność Certyfikatu, przesyłając go na adres mailowy help@homfi.com. Homfi udzieli odpowiedzi w terminie 3 dni roboczych potwierdzając lub negując jego zgodność z tym, wydanym przez Gwaranta.
  4. Certyfikat traci ważność w przypadku
    1. wyczerpania Sumy Gwarancyjnej,
    2. wygaśnięcia odpowiedzialności Gwaranta (np. na skutek śmierci Najemcy, upływu Okresu Odpowiedzialności, złożenia sprzeciwu Najemcy co do wypowiedzenia Regulaminu),
    3. upływu Okresu Gwarancyjnego.
  5. Dla każdej Sumy Gwarancyjnej wydaje się osobny Certyfikat Gwarancyjny, nawet jeżeli stroną kilku Umów Najmu jest ten sam Najemca.
  6. Wynajmujący jest uprawniony do żądania przedłożenia mu Certyfikatu Gwarancyjnego Najemcy.

§ 9. Wypowiedzenie

  1. [Przyczyny wypowiedzenia] Opóźnienie w płatności którejkolwiek Składki, powyżej 14 dni od daty wymagalności lub ogłoszenie upadłości Najemcy, daje Gwarantowi prawo do wypowiedzenia Najemcy usługi Lekki Start w trybie natychmiastowym. Odpowiedzialność wobec Wynajmującego trwa jednak przez Okres Gwarancyjny i do wyczerpania Sumy Gwarancyjnej, jakie wskazano w Certyfikacie Gwarancji.
  2. [Skutki wypowiedzenia] W przypadku wypowiedzenia Lekkiego Startu Najemcy, jest on zobowiązany do natychmiastowej i jednorazowej zapłaty całego Wynagrodzenia obliczonego do końca trwania Umowy Najmu. Gwarant może jednak wyznaczyć dodatkowy, nie dłuższy niż 14 dni, termin płatności całego Wynagrodzenia.
  3. W przypadku opisanym w ust. 2, w odniesieniu do Umowy Najmu zawartej na czas nieokreślony, Wynagrodzenie pozostałe do końca trwania umowy wynosić będzie sumę Składek przewidzianych za 12 kolejnych miesięcy Umowy Najmu, z uwzględnieniem obniżki, o której mowa w § 7 ust. 1 Regulaminu.
  4. W przypadku określonym w ust. 2 i 3, Najemca jest również zobowiązany do pokrycia kosztów windykacji w wysokości 25% Sumy Gwarancyjnej.
  5. Na wniosek Najemcy, możliwe jest przywrócenie obowiązywania usługi i ratalne okresy składkowe, jeśli w terminie 7 dni od doręczenia mu wypowiedzenia Lekkiego Startu wniesie całą zaległą należność i pokryje opłatę dodatkową za przywrócenie usługi w wysokości 25% Sumy Gwarancyjnej. Przywrócenie Składek zależy od uprzedniej decyzji Gwaranta.

§ 10. Przekształcenia podmiotowe

  1. [Zmiana Najemcy] W przypadku utraty podmiotowości prawnej przez Najemcę (np. śmierć, rozwiązanie spółki) lub cesji jego praw i obowiązków na inny podmiot, Lekki Start traci ważność, w 30 dni od tego zdarzenia. Najemca wstępujący w miejsce spadkobiercy lub cedenta może przystąpić do usługi na nowo, ale nie kontynuuje usługi.
  2. [Zmiana Wynajmującego] W przypadku zmiany Wynajmującego na skutek sprzedaży nieruchomości lub cesji praw i obowiązków, nowy Wynajmujący jest uprawniony do realizacji uprawnień z Lekkiego Startu, ale musi wykazać przejście praw dokumentem przedstawionym w formie pisemnej lub wyższej pod rygorem nieważności.
  3. [Wielu Najemców] W przypadku wielu Najemców tego samego Lokalu, usługa Lekki Start zawierana jest z jednym Najemcą dominującym lub z każdym z osobna. Warunkiem świadczenia usługi Lekki Start w przypadku wielu Najemców tego samego Lokalu jest ich odpowiedzialność solidarna wobec Wynajmującego, opisana w Umowie Najmu.
  4. [Wielu Wynajmujących] W przypadku, gdy w jednej Umowie Najmu występuje wielu Wynajmujących ich wierzytelność o wypłatę środków z usługi Lekki Start, a także uprawnienie wynikające z Regulaminu mają charakter solidarny (Przykład: otrzymanie przez jednego z Wynajmujących kwoty 500 zł z Sumy Gwarancyjnej jest skuteczne wobec wszystkich Wynajmujących, Claim złożony przez jednego z Wynajmujących jest skuteczny wobec wszystkich).
  5. [Stanowisko Wynajmujących] W przypadku sporu pomiędzy Wynajmującymi co do uprawnień wynikających z Lekkiego Startu, Gwarant ma prawo wstrzymać się co do wypłaty środków z Lekkiego Startu, do czasu przyjęcia jednolitego stanowiska (przykład: jest dwóch Wynajmujących. Jeden z nich zgłasza, że nie otrzymał płatności Czynszu, ale drugi z nich uważa, że otrzymał cały Czynsz i przekazał pierwszemu z nich połowę).
  6. W przypadku zawarcia Umowy Najmu przez małżeństwo (jako Najemca) znajdujące się w małżeńskim ustroju wspólności majątkowej, odpowiedzialność gwarancyjna jest ponoszona za oboje małżonków, a każdy z nich jest uprawniony do wszelkich spraw związanych z usługą Lekki Start wobec Gwaranta, a ich odpowiedzialność wobec Gwaranta dotyczyć będzie ich majątku wspólnego jak i każdego z osobna.

§ 11. Zwrot za bezszkodowy okres składkowy

  1. Gwarant wypłaci Najemcy 25% uśrednionego jednomiesięcznego Czynszu z całego okresu trwania Umowy Najmu, po zakończeniu Umowy Najmu, pod warunkiem:
    1. opłacania wszystkich Składek terminowo w całym okresie składkowym,
    2. braku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń o wypłatę środków z Lekkiego Startu przez Wynajmującego w całym Okresie Gwarancyjnym (okres umowy najmu + 30 dni),
    3. zakończenia Umowy Najmu i zwrotu lokalu Wynajmującemu.
  2. Zwrot nie dotyczy sytuacji przedłużenia Umowy Najmu opisanej w § 7 ust. 5 Regulaminu, a także przypadków złamania Regulaminu przez Najemcę.

§ 12. Przenoszenie usługi na inne mieszkania

  1. Od momentu przystąpienia do Lekkiego Startu zgodnie z § 2 Regulaminu, Najemca może korzystać z usługi w stosunku do kolejnych Umów Najmu.
  2. Objęcie kolejnej umowy najmu Lekkim Startem wymaga jedynie zgłoszenia tej umowy w trybie § 2 Regulaminu.
  3. Gwarant może odmówić objęcia kolejnej Umowy Najmu Lekkim Startem i zwrócić uiszczoną opłatę rezerwacyjną, w przypadku:
    1. wystąpienia jakichkolwiek nieuregulowanych zobowiązań wobec Gwaranta lub Wynajmującego,
    2. zawarcia umowy najmu bez udziału homfi jako pośrednika,
    3. braku protokołu zdawczo-odbiorczego poprzedniego Lokalu objętego usługą Lekki Start

§ 13. Reklamacje

  1. Najemca może zgłaszać wszelkie reklamacje dotyczące Promocji drogą elektroniczną na adres e-mail: help@homfi.com z dopiskiem "Lekki Start - reklamacja".
  2. Reklamacja obowiązkowo powinna zawierać: imię i nazwisko składającego, jego dokładny adres korespondencyjny i adres e-mail, nr Certyfikatu Gwarancji, jak również precyzyjny opis przyczyny reklamacji i żądanego zachowania się przez Gwaranta.
  3. O sposobie rozpatrzenia reklamacji składający zostanie niezwłocznie poinformowany w formie dokumentowej, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
  4. Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje postępowanie reklamacyjne prowadzone przez Gwaranta.
  5. Postępowanie reklamacyjne jest dobrowolne i nie wyłącza uprawnień składającego przyznanych na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym możliwości dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego.
  6. Złożenie Reklamacji nie wstrzymuje działań windykacyjnych.

§ 14. Dane Osobowe

  1. Administratorem danych osobowych, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04, dalej: "RODO"), należących do Najemców / Wynajmujących korzystających z Lekkiego Startu, jest Gwarant.
  2. Najemca / Wynajmujący może skontaktować się z Gwarantem w zakresie wszelkich spraw związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym w celu realizacji swoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych poprzez e-mail biuro@homfi.com lub pisemnie na adres siedziby Gwaranta.
  3. Dane osobowe Najemców / Wynajmujących będą przetwarzane w celu:
  4. umożliwienia Najemcy / Wynajmującemu korzystania z usługi Lekki Start - podstawą prawną jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
  5. rozpatrzenia i odpowiedzi na złożoną reklamację – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Gwaranta (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na niezbędności przetwarzania danych osobowych w celu rozpatrzenia i odpowiedzi na złożoną reklamację;
  6. ewentualnego dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Gwaranta polegający na umożliwieniu Gwarantowi ustalenie i dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obronę przed takimi roszczeniami.
  7. Dane osobowe Najemców / Wynajmujących będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji uprawnień z Promocji, a także przez okres niezbędny do rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Gwaranta lub będzie to wynikało z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  8. Każdemu Najemcy / Wynajmującemu przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
  9. Każdemu Najemcy / Wynajmującemu przysługuje prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
  10. Każdemu Najemcy / Wynajmującemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim jego zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia (w Polsce: do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

§ 15. Postanowienia końcowe

  1. Gwarant ma prawo wykluczyć z możliwości skorzystania przez Najemcę z usługi Lekki Start, jeżeli wskutek weryfikacji wypłacalności okaże się, że powziął uzasadnione podejrzenie, że Najemca nie będzie w stanie regulować zobowiązań płatności Składki albo nie będzie on rzetelnym Najemcą.
  2. Najemca upoważnia Gwaranta do reprezentowania go przed ubezpieczycielem z tytułu ubezpieczenia najemcy od odpowiedzialności cywilnej i zobowiązuje się każdorazowo potwierdzić takie upoważnienie w sposób wymagany przez ubezpieczyciela
  3. Regulamin jest jawny i jest udostępniany Najemcy przed przystąpieniem do usługi oraz na jego pisemną prośbę, przesłaną na adres Gwaranta. Regulamin dostępny jest również w siedzibie homfi oraz na stronie internetowej Gwaranta pod adresem: https://www.homfi.com/regulaminy oraz https://www.privatehousebrokers.pl
  4. Gwarant zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Lekkiego Startu w każdym czasie. W szczególności, w niżej opisanych przypadkach:
    1. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów lub wydania orzeczeń mających lub mogących mieć wpływ na określone treścią Regulaminu prawa i obowiązki stron
    2. zmiany warunków technicznych świadczenia usługi, zmiany warunków świadczenia usług powiązanych przez inne podmioty,
    3. w wyniku zdarzeń zaistniałych na skutek działania siły wyższej, zmian organizacyjnych lub przekształceń prawnych Gwaranta, w tym takich, których skutkiem nie jest następstwo prawne, zmian formalno-organizacyjnych po stronie usługi.
    4. wprowadzone zmiany w Regulaminie oraz załącznikach nie zmieniają istoty regulacji, nie wpływają na prawa i obowiązki osób trzecich, a są traktowane tylko w sposób uzupełniający.
  5. W przypadku zmiany w Regulaminie, która co do istoty zmienia charakter usługi lub istotnie wpływa na prawa i obowiązki Najemcy dokonuje się jej za co najmniej 2 tygodniowym wypowiedzeniem, zawierającym informacje wskazane w ust. 6, przesłanym Najemcy, w formie dokumentowej (np. drogą mailową). Najemca ma prawo zgłosić sprzeciw do wypowiedzenia treści Regulaminu, w formie dokumentowej (np. drogą mailową) w okresie wypowiedzenia, co będzie oznaczać wygaśnięcie Lekkiego Startu i zakończenie Okresu Ochrony z dniem upływu wypowiedzenia.
  6. W przypadku, określonym w ust. 5, Najemca jest zobowiązany, w terminie 14 dni od wygaśnięcia Lekkiego Startu, zapłacić Składkę w wysokości 10% Czynszu, pomnożoną przez ilość miesięcy pozostałych do 12-tego miesiąca Okresu Ochrony, gdyby ten nie wygasł na skutek wypowiedzenia.
  7. Gwarant udostępnia na stronie internetowej również poprzednie brzmienia Regulaminu wskazując daty ich aktualizacji.
  8. W przypadku opóźnienia Najemcy w wykonaniu zobowiązania pieniężnego, Gwarant może naliczać odsetki maksymalne.
  9. Wynajmującego może reprezentować pełnomocnik.
  10. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeks cywilny i pojęcia tam zdefiniowane (np. miesiąc zdefiniowany jako 30 dni w art. 114 KC).