Regulamin usługi Lekki Start

Regulamin usługi Lekki Start
§ 1. Postanowienia ogólne
- Dostawcą usługi pod nazwą „Lekki Start” jest Homfi Rental Management spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie przy ul. Sukienniczej 8/U8, 31-069 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0000580645, która działa pod marką homfi oraz Private House Brokers (dalej jako: "Gwarant").
- Ten regulamin (dalej jako: "Regulamin") określa zasady i reguły uczestnictwa w usłudze Lekki Start, które uczestnik akceptuje w chwili przystąpienia do udziału w usłudze i opłaceniu rezerwacji.
- Podmioty powiązane z Gwarantem kapitałowo lub osobowo, w szczególności Homfi spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (31-069) przy ul. Sukienniczej 8/U8, KRS pod numerem KRS: 0000943668 dla potrzeb niniejszego Regulaminu zwane będą łącznie jako "homfi".
- Usługa skierowana jest do osób fizycznych posiadających pełną zdolność do czynności prawnych, zamieszkałych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i osób prawnych, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które chcą skorzystać z usługi Lekki Start w ramach planowanej umowy najmu lokalu i spełnią pozostałe przesłanki.
- [Pojęcia] Dla potrzeb Regulaminu oraz usługi Lekki Start, wskazane pojęcia będą miały następujące znaczenie:
- Umowa Najmu - umowa, o której mowa w art. 657 kodeksu cywilnego, w odniesieniu do zdefiniowanego poniżej Lokalu, która jest objęta usługą Lekki Start
- Wynajmujący - wynajmujący wskazany w Umowie Najmu, uprawniony do zgłaszania roszczeń z Odpowiedzialności Gwarancyjnej (Claim).
- Najemca - najemca wskazany w Umowie Najmu, za którego zobowiązania finansowe z Umowy Najmu Gwarant ponosi odpowiedzialność gwarancyjną na zasadach opisanych w Regulaminie.
- Lokal - lokal mieszkalny lub użytkowy przystosowany do celów mieszkalnych, objęty Umową Najmu, do którego nie zalicza się przestrzeni wspólnych (np. klatek schodowych, wind, itp.), a także dom jednorodzinny wraz z działką i budynkami użytkowymi objętymi Umową Najmu.
- Wynagrodzenie - należność od Najemcy na rzecz Gwaranta za gotowość do poniesienia odpowiedzialności gwarancyjnej w ramach Lekkiego Startu w wysokości obliczonej na zasadach wskazanych w Regulaminie.
- Składka - regularna miesięczna płatność Wynagrodzenia, obliczana na zasadach opisanych w Regulaminie.
- Zdarzenie - mająca źródło w działaniu lub zaniechaniu Najemcy lub osób zamieszkujących w Lokalu wskazanych w Umowie Najmu, przyczyna powstania szkody w Lokalu lub opóźnienia w zapłacie Czynszu.
- Suma Gwarancyjna - limit kwotowy odpowiedzialności Gwaranta wskazany w Certyfikacie, odpowiadający 120 % (1,2 krotność) wysokości Czynszu.
- Czynsz - należność za używanie Lokalu od Najemcy na rzecz Wynajmującego, z tytułu Umowy Najmu, w skład Czynszu nie wchodzą opłaty należne podmiotom trzecim (np. rachunki za media, opłaty do wspólnoty/spółdzielni mieszkaniowej, itp.).
- Certyfikat Gwarancji - dokument zdefiniowany w § 8 Regulaminu.
- Okres Gwarancyjny - zakres czasowy odpowiedzialności gwarancyjnej, który trwa od momentu wydania Certyfikatu Gwarancyjnego do 30 dni od wygaśnięcia Umowy Najmu.
- Odpowiedzialność Gwarancyjna - odpowiedzialność Gwaranta za zobowiązania finansowe Najemcy wobec Wynajmującego, wynikające z Umowy Najmu, powstałe na skutek Zdarzenia w Okresie Gwarancyjnym, do wysokości Sumy Gwarancyjnej.
- Claim - żądanie Wynajmującego o wypłatę kwoty odszkodowania lub równowartości zaległego Czynszu, skierowane do Gwaranta, z tytułu Odpowiedzialności Gwarancyjnej za zobowiązania finansowe Najemcy, powstałe na skutek Zdarzenia.
- Lekki Start - usługa, której przedmiotem jest Odpowiedzialność Gwarancyjna, oferowana przez Gwaranta na warunkach opisanych w Regulaminie.
- Lekki Start jest dostępny od 1.04.2025 r. do czasu zakończenia oferowania usługi przez Gwaranta. Wszystkie Certyfikaty Gwarancyjne wydane przed datą zakończenia oferowania usługi, będą objęte Regulaminem przez Okres Gwarancyjny.
§ 2. Warunki uczestnictwa
- W celu przystąpienia do usługi Lekki Start, Najemca zobowiązany jest:
- dokonać rezerwacji Lokalu z dostępną usługą Lekki Start przez serwis rezerwacji online dostępny na www.homfi.com lub www.privatehousebrokers.pl,
- wnieść opłatę rezerwacyjną wskazaną przez homfi w procesie rezerwacji online,
- wyrazić wolę przystąpienia do usługi i zaakceptować Regulamin,
- podpisać Umowę Najmu za pośrednictwem homfi w terminie 7 dni od rezerwacji,
- odebrać Certyfikat Gwarancji,
- W wyjątkowych wypadkach, okres 7 dni na zawarcie Umowy Najmu, może być za zgodą Gwaranta przedłużony.
- [Zakres odpowiedzialności] Gwarant przyjmuje odpowiedzialność gwarancyjną za jedno Zdarzenie jak i za ich sumę, do wysokości Sumy Gwarancyjnej, przez Okres Gwarancji, ujawniony w Certyfikacie Gwarancji.
- Jeżeli wysokość Czynszu jest zmienna (np. w pierwszym miesiącu jest niższa), odpowiedzialność gwarancyjna oraz sposób obliczania Składki odnosi się do docelowej stałej wysokości Czynszu.
- [Zmiana Czynszu] W przypadku waloryzacji Czynszu, wypowiedzenia Czynszu lub jego zmiany w drodze zmiany Umowy Najmu, Gwarant odpowiada do 1,2 krotności Czynszu po zmianie, od dnia wejścia w życie nowej wysokości Czynszu. W tym samym momencie dochodzi również do zmiany wysokości Składki poprzez doliczenie do kolejnych Składek takiej kwoty, aby ich suma wyniosła 120% aktualnego Czynszu w 12-stej Składce (przykład: przez 6 miesięcy składka wynosiła 500 złotych, od 7 miesiąca podnosi się czynsz i składka wynosi 600 złotych, do uzupełnienia pozostaje zatem 6 x 100 złotych, która zostanie doliczona w równych kwotach do składek 7-12, a więc po 100 złotych na każdą).
- [Pozorny Czynsz] Wynajmujący i Najemca nie mogą umówić się na pozorne podwyższenie lub obniżenie Czynszu, którego w rzeczywistości nie zastosowali do Umowy Najmu, a to w celu podwyższenia Sumy Gwarancyjnej lub obniżenia Składki. W takim przypadku, Gwarant może uchylić się od odpowiedzialności z tytułu Lekkiego Startu. W razie wątpliwości Gwarant może żądać okazania mu dowodów płatności Czynszu w celu weryfikacji jego rzeczywistej wysokości.
- [Wymagalność wypłaty] Wymagalność Claim’u powstaje pod warunkiem:
- uprzedniego wezwania Najemcy do zapłaty na piśmie, z wyznaczeniem 7-dniowego terminu zapłaty, co najmniej w formie dokumentowej dla celów dowodowych (np. wiadomość email na adres z Umowy Najmu),
- upływu co najmniej 3 dni roboczych od dnia upływu terminu z wezwania wskazanego w lit. a.
- [Minimalny okres najmu] Lekki Start jest dostępny wyłącznie dla umów najmu zawartych na czas nieokreślony albo zawartych na czas określony dłuższy niż 6 miesięcy.
- Opłata rezerwacyjna wyznaczana jest w wysokości pierwszej Składki. Jeżeli Najemca podpisze Umowę Najmu, to wpłacona opłata jest zaliczana na poczet pierwszej Składki. Jeżeli Najemca nie podpisze Umowy Najmu z przyczyn leżących po Jego stronie, opłata rezerwacyjna zostaje zachowana przez homfi. W pozostałych przypadkach opłata rezerwacyjna jest zwracana.
§ 3. Zakres odpowiedzialności
- [Odpowiedzialność za gości] Gwarant odpowiada również za szkody powstałe w Lokalu, do wysokości Sumy Gwarancyjnej, jeżeli Zdarzenie powstało na skutek działań lub zaniechań osób lub zwierząt, które zostały wpuszczone do Lokalu przez Najemcę lub osoby zamieszkujące w Lokalu, opisane w Umowie Najmu.
- [Dokupienie Gwarancji] Najemca może zawnioskować o powiększenie Sumy Gwarancyjnej o kolejne 120% Czynszu, poprzez wydanie kolejnego Certyfikatu Gwarancji za opłatą dodatkowej Składki w wysokości 10% Czynszu przez 12 miesięcy, na tych samych zasadach co pierwszy Certyfikat. Gwarant wyda jednak taki Certyfikat dopiero po ocenie dotychczasowej współpracy z Najemcą oraz ryzyka biznesowego. Do każdego Certyfikatu stosuje się takie same zasady opisane w Regulaminie.
- [Rodzaj lokalu] Z usługi wyłączone są lokale niemieszkalne, użytkowe, usługowe, za wyjątkiem lokali niemieszkalnych, faktycznie przystosowanych do realizacji potrzeb mieszkaniowych (np. tzw. mikroapartamenty).
- [Wyłączenia] Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe:
- w wyniku przestępstwa lub wykroczenia,
- pod wpływem środków odurzających lub alkoholu,
- umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa,
- w wyniku działania siły wyższej,
- z przyczyn, których nie da się jednoznacznie przyporządkować działaniom lub zaniechaniom Najemcy lub osobom wskazanym w ust. 1 (zasada winy).
§ 4. Zgłoszenie Roszczenia o wypłatę - Claim
- W celu realizacji wypłaty kwot z Sumy Gwarancyjnej, Wynajmujący zgłasza do Gwaranta wniosek o wypłatę środków pieniężnych, za pomocą dedykowanego formularza lub mailowo na adres help@homfi.com, wskazując lub dołączając:
- numer Certyfikatu Gwarancji,
- żądaną kwotę do wypłaty,
- numer rachunku bankowego do wypłaty,
- podstawę odpowiedzialności Najemcy wraz z opisem sytuacji, np. zaległość czynszowa, faktura za naprawę uszkodzeń,
- termin płatności przez Najemcę,
- kopię wezwania Najemcy do zapłaty należności/pokrycia szkody.
- Wraz ze zgłoszeniem Wynajmujący złoży oświadczenie o tym, że:
- do dnia złożenia zgłoszenia należność od Najemcy objęta zgłoszeniem nie została uiszczona,
- w przypadku uiszczenia należności przez Najemcę po złożeniu zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, niezwłocznie poinformuje Gwaranta o wpływie należności oraz jej wysokości,
- wszystkie wskazane w zgłoszeniu realizacyjnym dane oraz informacje są zgodne z prawdą,
- przenosi prawa do wypłaty ew. odszkodowania z polisy odpowiedzialności cywilnej Najemcy na Gwaranta do wysokości kwoty objętej żądaniem wypłaty (ust. 1 lit. b) - na każde żądanie Wynajmujący jest zobowiązany wydać Gwarantowi dokument potwierdzający przeniesienie praw do odszkodowania, w formie zastrzeżonej przez ubezpieczyciela, pod rygorem obowiązku zwrotu odszkodowania.
- [Termin rozpatrzenia] Zgłoszenie roszczenia będzie rozpoznane przez Gwaranta w terminie 7 dni roboczych od chwili jego wpływu drogą pocztową lub mailową na adres: help@homfi.com
- [Uzupełnienia wniosku] Jeżeli zgłoszenie nie jest kompletne lub w przypadku konieczności dodatkowych ustaleń, Gwarant w terminie do 7 dni roboczych od jego wpływu wezwie Wynajmującego do jego uzupełnienia, wskazując czego dokładnie brakuje oraz wyznaczając mu termin kolejnych 7 dni roboczych na uzupełnienie. Termin rozpoznania ulega w takim wypadku wydłużeniu do kolejnych 7 dni roboczych od czasu uzupełnienia danych przez Wynajmującego. Jeżeli Wynajmujący nie uzupełni dokumentów w terminie, Gwarant odmawia wypłaty.
- Gwarant może wystąpić do Najemcy o ustosunkowanie się do przedstawionych przez Wynajmującego okoliczności, ujawniając treść zgłoszenia.
- Gwarant może odmówić wypłaty środków pieniężnych, jeżeli:
- zgłoszenie nie zawiera określonych informacji, po uprzednim wezwaniu Wynajmującego do jego uzupełnienia,
- zachodzą okoliczności wyłączające odpowiedzialność Gwaranta wskazane w Regulaminie,
- zachodzą istotne wątpliwości co do stanu faktycznego lub prawdziwości zgłoszenia (np. brak dowodów zaistnienia szkody),
- Claim został zgłoszony po Okresie Odpowiedzialności.
- W przypadku uznania roszczenia Wynajmującego wynikającego ze zgłoszenia, Gwarant wypłaca środki w terminie 3 dni roboczych od dnia podjęcia decyzji, która zostanie również niezwłocznie udostępniona Wynajmującemu i Najemcy.
- W przypadku odmowy uznania roszczenia Wynajmującego wynikającego ze zgłoszenia, Gwarant wydaje decyzję odmowną, uzasadniając przyczynę i przesyłając ją Wynajmującemu i Najemcy.
- [Zaliczka na naprawy] Wypłata środków z Lekkiego Startu, o ile zachodzi Odpowiedzialność Gwarancyjna, na rzecz Wynajmującego, w celu wykonania napraw lub zakupienia sprzętu, wymaga przedłożenia wraz z elementami wskazanymi w ust. 1 - 2:
- kalkulacji naprawy, sporządzonej na piśmie lub w formie dokumentowej przez podmiot zawodowo zajmujący się tego typu naprawami, z uwzględnieniem kosztów materiałów i robocizny,
- a po wykonaniu robót, lecz nie później niż do 60 dni od wypłaty środków, przedłożenia Faktury VAT lub podpisanego rachunku za wykonane naprawy.
- W przypadku niewywiązania się z obowiązku przedstawienia Gwarantowi Faktury VAT w terminie 60 dni od wypłaty środków na rzecz Wynajmującego, wypłacone środki podlegają natychmiastowemu zwrotowi i następuje wydanie decyzji odmownej.
§ 5. Odwołania
- Odwołanie przysługuje Wynajmującemu, który zgłosił Claim zgodnie z § 4 ust. 1 - 2 lub ust. 10 Regulaminu, a wobec którego wydano decyzje o odmowie wypłaty należności.
- Odwołanie należy zgłosić w terminie 7 dni roboczych od doręczenia Wynajmującemu decyzji odmownej.
- Podstawą uznania odwołania mogą być błędne ustalenia lub błędna interpretacja pierwotnego zgłoszenia lub Regulaminu.
- Odwołanie wnosi się na piśmie lub mailowo na adres help@homfi.com, powinno zawierać oznaczenie tytułu (odwołanie), dane wnoszącego, numer Certyfikatu Gwarancji oraz stosowną argumentację.
- Odwołanie rozpoznaje się w terminie 7 dni roboczych od jego wpływu, odwołanie może rozpoznać ta sama osoba po stronie Gwaranta, która wydała decyzję odmowną.
§ 6. Okoliczności wyłączające odpowiedzialność
- Gwarant nie ponosi Odpowiedzialności Gwarancyjnej, w następujących przypadkach:
- świadczenie pierwotne zostało zapłacone przez Najemcę lub inną osobę trzecią, również po tym jak Gwarant przyjął na siebie odpowiedzialność lub zapłacił za Najemcę,
- nie upłynęły 3 dni robocze od dnia wymagalności roszczenia wobec Najemcy,
- Najemca nie został wezwany na piśmie do zapłaty z wyznaczeniem mu co najmniej 7 dniowego terminu,
- upłynął okres 30 dni od zakończenia Umowy Najmu (Okres Gwarancyjny) i w tym czasie roszczenie nie zostało zgłoszone przez Wynajmującego,
- dokumenty i załączniki (np. zdjęcia) przedłożone wraz ze zgłoszeniem lub okoliczności wskazane w zgłoszeniu okazały się być nieprawdziwe, sfałszowane, niezgodne ze stanem faktycznym lub nieczytelne, dotyczą innego lokalu lub istnieją uzasadnione wątpliwości co do autentyczności przedstawionych załączników,
- w odniesieniu do pojedynczego Zdarzenia jak i sumy Zdarzeń - doszło do wyczerpania Sumy Gwarancyjnej,
- upłynęło 30 dni od śmierci Najemcy lub cesji jego praw i obowiązków z Umowy Najmu na inny podmiot,
- upłynęło 30 dni od utraty podmiotowości prawnej Najemcy, jeżeli nie był osobą fizyczną,
- doszło do wygaśnięcia obowiązków Najemcy, za które odpowiedzialność przejmuje Gwarant (np. odstąpienie od Umowy Najmu albo przedawnienie),
- Zdarzenie lub szkoda, z powodu której Wynajmujący składa Claim, powstały poza Okresem Gwarancyjnym,
- gdy Najemca i Wynajmujący dokonują czynności pozornych lub zaniechań, które zmierzają do nieuzasadnionego uzyskania świadczenia z tytułu Gwarancji, np. poprzez sztuczne podwyższanie Czynszu lub żądanie zapłaty Czynszu, który został już zapłacony,
- składania niezgodnych z prawdą oświadczeń woli w szczególności próby wyłudzenia świadczeń z usługi Lekki Start.
- Jeżeli Gwarant wypłacił określoną kwotę na rzecz Wynajmującego, a następnie okazało się, że jego odpowiedzialność była lub stała się wyłączona, Wynajmujący niezwłocznie zwróci Gwarantowi wypłaconą mu kwotę wraz z odsetkami maksymalnymi za opóźnienie od dnia wypłaty.
§ 7. Składka
- W zamian za przyjęcie Odpowiedzialności Gwarancyjnej, Najemca płaci na rzecz Gwaranta Wynagrodzenie, w formie miesięcznej Składki, w wysokości 20% miesięcznego Czynszu przez pierwsze 12 miesięcy trwania Umowy Najmu i w wysokości 10% miesięcznego Czynszu za każdy kolejny miesiąc po upływie 12 miesięcy trwania Umowy Najmu.
- W przypadku umów na czas określony krótszych niż 12 miesięcy Wynagrodzenie jest płatne również w formie Składki według wzoru:
Czynsz x 20% x 12/Y, gdzieY to liczba miesięcy, na które jest zawierana Umowa Najmu. - W przypadku rozwiązania Umowy Najmu zawartej na czas nieokreślony przed upływem 12 miesięcy od jej zawarcia Wynagrodzenie należne jest Gwarantowi w całkowitej wysokości równowartości 12 składek miesięcznych (przykład: umowa na czas nieokreślony została rozwiązana po upływie 9 miesięcy, Najemca jest zobowiązany do zapłaty składki w wysokości 20% ostatniego Czynszu w ostatnim miesiącu). Pozostałe do zapłaty Składki (w powyższym przykładzie: za 3 miesiące) będą uiszczane przez Najemcę jednorazowo wraz z dniem wygaśnięcia Umowy Najmu lub miesięcznie w dotychczasowej wysokości, aż do uiszczenia pełnej kwoty.
- [Wygaśnięcie UN przed 12 miesiącem] W przypadku zawarcia nowej Umowy Najmu i objęcia jej usługą Lekki Start, pozostałe do zapłaty Składki opisane w ust. 3, są konsumowane przez Składki dotyczące nowej Umowy Najmu. Jeżeli pozostałe do zapłaty Składki są wyższe niż Składki wynikające z nowej Umowy Najmu, Najemca płaci Składki wyższe w ilości odpowiadającej pozostałym do zapłaty z poprzedniej umowy Składkom. Niniejszy ustęp nie dotyczy sytuacji opisanej w ust. 5. Przykład: Umowa najmu na czas nieokreślony wygasła po upływie 9 miesięcy, ale Najemca zawarł nową Umowę Najmu na inny Lokal z usługą Lekki Start. Z poprzedniej umowy pozostała mu do zapłaty Składka 500 złotych miesięcznie przez 3 miesiące, ale z nowej umowy Składka wynosi 700 złotych miesięcznie. Składki nie kumulują się i Najemca płacił będzie 700 złotych miesięcznie.
- [Kontynuacja Umowy Najmu] W przypadku przedłużenia Umowy Najmu aneksem lub zawarcia nowej Umowy Najmu między tymi samymi stronami i dotyczącej tego samego Lokalu, bezpośrednio po zakończeniu poprzedniej umowy, z zamiarem kontynuacji usługi Lekki Start, obniżenie Wynagrodzenia pozostaje w mocy. Obniżka Wynagrodzenia obowiązuje wyłącznie w przypadku braku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń przez Wynajmującego w stosunku do przedłużonej Umowy Najmu.
- Składka jest płatna do 5 dnia danego miesiąca z góry, na rachunek bankowy wskazany przez Gwaranta.
- W przypadku, gdy stosunek najmu w danym okresie składkowym nie odpowiada ilości dni w miesiącu kalendarzowym (np. umowa zawarta 15 marca), Składka zostanie obliczona proporcjonalnie do ilości dni składkowych w danych miesiącu w stosunku do stawki bazowej np. 15 dni w miesiącu - stawka bazowa x ½. Dla potrzeb Regulaminu przyjmuje się, że każdy miesiąc ma 30 dni.
- W przypadku skorzystania z usługi Lekki Start, na usługę pośrednictwa jest udzielany rabat w wysokości 100%.
§ 8. Certyfikat Gwarancji
- Certyfikat Gwarancji jest dokumentem zawierającym imię i nazwisko Najemcy, wysokość Sumy Gwarancyjnej, adres Lokalu i Okres Gwarancyjny, jego szata graficzna może się zmieniać.
- Certyfikat Gwarancji jest dokumentem wydawanym w formie elektronicznej. Każdy Certyfikat ma swój unikalny numer.
- Wynajmujący może zweryfikować autentyczność Certyfikatu, przesyłając go na adres mailowy help@homfi.com. Homfi udzieli odpowiedzi w terminie 3 dni roboczych potwierdzając lub negując jego zgodność z tym, wydanym przez Gwaranta.
- Certyfikat traci ważność w przypadku
- wyczerpania Sumy Gwarancyjnej,
- wygaśnięcia odpowiedzialności Gwaranta (np. na skutek śmierci Najemcy, upływu Okresu Odpowiedzialności, złożenia sprzeciwu Najemcy co do wypowiedzenia Regulaminu),
- upływu Okresu Gwarancyjnego.
- Dla każdej Sumy Gwarancyjnej wydaje się osobny Certyfikat Gwarancyjny, nawet jeżeli stroną kilku Umów Najmu jest ten sam Najemca.
- Wynajmujący jest uprawniony do żądania przedłożenia mu Certyfikatu Gwarancyjnego Najemcy.
§ 9. Wypowiedzenie
- [Przyczyny wypowiedzenia] Opóźnienie w płatności którejkolwiek Składki, powyżej 14 dni od daty wymagalności lub ogłoszenie upadłości Najemcy, daje Gwarantowi prawo do wypowiedzenia Najemcy usługi Lekki Start w trybie natychmiastowym. Odpowiedzialność wobec Wynajmującego trwa jednak przez Okres Gwarancyjny i do wyczerpania Sumy Gwarancyjnej, jakie wskazano w Certyfikacie Gwarancji.
- [Skutki wypowiedzenia] W przypadku wypowiedzenia Lekkiego Startu Najemcy, jest on zobowiązany do natychmiastowej i jednorazowej zapłaty całego Wynagrodzenia obliczonego do końca trwania Umowy Najmu. Gwarant może jednak wyznaczyć dodatkowy, nie dłuższy niż 14 dni, termin płatności całego Wynagrodzenia.
- W przypadku opisanym w ust. 2, w odniesieniu do Umowy Najmu zawartej na czas nieokreślony, Wynagrodzenie pozostałe do końca trwania umowy wynosić będzie sumę Składek przewidzianych za 12 kolejnych miesięcy Umowy Najmu, z uwzględnieniem obniżki, o której mowa w § 7 ust. 1 Regulaminu.
- W przypadku określonym w ust. 2 i 3, Najemca jest również zobowiązany do pokrycia kosztów windykacji w wysokości 25% Sumy Gwarancyjnej.
- Na wniosek Najemcy, możliwe jest przywrócenie obowiązywania usługi i ratalne okresy składkowe, jeśli w terminie 7 dni od doręczenia mu wypowiedzenia Lekkiego Startu wniesie całą zaległą należność i pokryje opłatę dodatkową za przywrócenie usługi w wysokości 25% Sumy Gwarancyjnej. Przywrócenie Składek zależy od uprzedniej decyzji Gwaranta.
§ 10. Przekształcenia podmiotowe
- [Zmiana Najemcy] W przypadku utraty podmiotowości prawnej przez Najemcę (np. śmierć, rozwiązanie spółki) lub cesji jego praw i obowiązków na inny podmiot, Lekki Start traci ważność, w 30 dni od tego zdarzenia. Najemca wstępujący w miejsce spadkobiercy lub cedenta może przystąpić do usługi na nowo, ale nie kontynuuje usługi.
- [Zmiana Wynajmującego] W przypadku zmiany Wynajmującego na skutek sprzedaży nieruchomości lub cesji praw i obowiązków, nowy Wynajmujący jest uprawniony do realizacji uprawnień z Lekkiego Startu, ale musi wykazać przejście praw dokumentem przedstawionym w formie pisemnej lub wyższej pod rygorem nieważności.
- [Wielu Najemców] W przypadku wielu Najemców tego samego Lokalu, usługa Lekki Start zawierana jest z jednym Najemcą dominującym lub z każdym z osobna. Warunkiem świadczenia usługi Lekki Start w przypadku wielu Najemców tego samego Lokalu jest ich odpowiedzialność solidarna wobec Wynajmującego, opisana w Umowie Najmu.
- [Wielu Wynajmujących] W przypadku, gdy w jednej Umowie Najmu występuje wielu Wynajmujących ich wierzytelność o wypłatę środków z usługi Lekki Start, a także uprawnienie wynikające z Regulaminu mają charakter solidarny (Przykład: otrzymanie przez jednego z Wynajmujących kwoty 500 zł z Sumy Gwarancyjnej jest skuteczne wobec wszystkich Wynajmujących, Claim złożony przez jednego z Wynajmujących jest skuteczny wobec wszystkich).
- [Stanowisko Wynajmujących] W przypadku sporu pomiędzy Wynajmującymi co do uprawnień wynikających z Lekkiego Startu, Gwarant ma prawo wstrzymać się co do wypłaty środków z Lekkiego Startu, do czasu przyjęcia jednolitego stanowiska (przykład: jest dwóch Wynajmujących. Jeden z nich zgłasza, że nie otrzymał płatności Czynszu, ale drugi z nich uważa, że otrzymał cały Czynsz i przekazał pierwszemu z nich połowę).
- W przypadku zawarcia Umowy Najmu przez małżeństwo (jako Najemca) znajdujące się w małżeńskim ustroju wspólności majątkowej, odpowiedzialność gwarancyjna jest ponoszona za oboje małżonków, a każdy z nich jest uprawniony do wszelkich spraw związanych z usługą Lekki Start wobec Gwaranta, a ich odpowiedzialność wobec Gwaranta dotyczyć będzie ich majątku wspólnego jak i każdego z osobna.
§ 11. Zwrot za bezszkodowy okres składkowy
- Gwarant wypłaci Najemcy 25% uśrednionego jednomiesięcznego Czynszu z całego okresu trwania Umowy Najmu, po zakończeniu Umowy Najmu, pod warunkiem:
- opłacania wszystkich Składek terminowo w całym okresie składkowym,
- braku zgłoszenia jakichkolwiek roszczeń o wypłatę środków z Lekkiego Startu przez Wynajmującego w całym Okresie Gwarancyjnym (okres umowy najmu + 30 dni),
- zakończenia Umowy Najmu i zwrotu lokalu Wynajmującemu.
- Zwrot nie dotyczy sytuacji przedłużenia Umowy Najmu opisanej w § 7 ust. 5 Regulaminu, a także przypadków złamania Regulaminu przez Najemcę.
§ 12. Przenoszenie usługi na inne mieszkania
- Od momentu przystąpienia do Lekkiego Startu zgodnie z § 2 Regulaminu, Najemca może korzystać z usługi w stosunku do kolejnych Umów Najmu.
- Objęcie kolejnej umowy najmu Lekkim Startem wymaga jedynie zgłoszenia tej umowy w trybie § 2 Regulaminu.
- Gwarant może odmówić objęcia kolejnej Umowy Najmu Lekkim Startem i zwrócić uiszczoną opłatę rezerwacyjną, w przypadku:
- wystąpienia jakichkolwiek nieuregulowanych zobowiązań wobec Gwaranta lub Wynajmującego,
- zawarcia umowy najmu bez udziału homfi jako pośrednika,
- braku protokołu zdawczo-odbiorczego poprzedniego Lokalu objętego usługą Lekki Start
§ 13. Reklamacje
- Najemca może zgłaszać wszelkie reklamacje dotyczące Promocji drogą elektroniczną na adres e-mail: help@homfi.com z dopiskiem "Lekki Start - reklamacja".
- Reklamacja obowiązkowo powinna zawierać: imię i nazwisko składającego, jego dokładny adres korespondencyjny i adres e-mail, nr Certyfikatu Gwarancji, jak również precyzyjny opis przyczyny reklamacji i żądanego zachowania się przez Gwaranta.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji składający zostanie niezwłocznie poinformowany w formie dokumentowej, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji.
- Rozpatrzenie reklamacji wyczerpuje postępowanie reklamacyjne prowadzone przez Gwaranta.
- Postępowanie reklamacyjne jest dobrowolne i nie wyłącza uprawnień składającego przyznanych na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym możliwości dochodzenia roszczeń na drodze postępowania sądowego.
- Złożenie Reklamacji nie wstrzymuje działań windykacyjnych.
§ 14. Dane Osobowe
- Administratorem danych osobowych, w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04, dalej: "RODO"), należących do Najemców / Wynajmujących korzystających z Lekkiego Startu, jest Gwarant.
- Najemca / Wynajmujący może skontaktować się z Gwarantem w zakresie wszelkich spraw związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym w celu realizacji swoich uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych poprzez e-mail biuro@homfi.com lub pisemnie na adres siedziby Gwaranta.
- Dane osobowe Najemców / Wynajmujących będą przetwarzane w celu:
- umożliwienia Najemcy / Wynajmującemu korzystania z usługi Lekki Start - podstawą prawną jest wykonanie umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
- rozpatrzenia i odpowiedzi na złożoną reklamację – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Gwaranta (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na niezbędności przetwarzania danych osobowych w celu rozpatrzenia i odpowiedzi na złożoną reklamację;
- ewentualnego dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Gwaranta polegający na umożliwieniu Gwarantowi ustalenie i dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obronę przed takimi roszczeniami.
- Dane osobowe Najemców / Wynajmujących będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji uprawnień z Promocji, a także przez okres niezbędny do rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Gwaranta lub będzie to wynikało z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Każdemu Najemcy / Wynajmującemu przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
- Każdemu Najemcy / Wynajmującemu przysługuje prawo sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
- Każdemu Najemcy / Wynajmującemu przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim jego zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia (w Polsce: do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
§ 15. Postanowienia końcowe
- Gwarant ma prawo wykluczyć z możliwości skorzystania przez Najemcę z usługi Lekki Start, jeżeli wskutek weryfikacji wypłacalności okaże się, że powziął uzasadnione podejrzenie, że Najemca nie będzie w stanie regulować zobowiązań płatności Składki albo nie będzie on rzetelnym Najemcą.
- Najemca upoważnia Gwaranta do reprezentowania go przed ubezpieczycielem z tytułu ubezpieczenia najemcy od odpowiedzialności cywilnej i zobowiązuje się każdorazowo potwierdzić takie upoważnienie w sposób wymagany przez ubezpieczyciela
- Regulamin jest jawny i jest udostępniany Najemcy przed przystąpieniem do usługi oraz na jego pisemną prośbę, przesłaną na adres Gwaranta. Regulamin dostępny jest również w siedzibie homfi oraz na stronie internetowej Gwaranta pod adresem: https://www.homfi.com/regulaminy oraz https://www.privatehousebrokers.pl
- Gwarant zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu Lekkiego Startu w każdym czasie. W szczególności, w niżej opisanych przypadkach:
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów lub wydania orzeczeń mających lub mogących mieć wpływ na określone treścią Regulaminu prawa i obowiązki stron
- zmiany warunków technicznych świadczenia usługi, zmiany warunków świadczenia usług powiązanych przez inne podmioty,
- w wyniku zdarzeń zaistniałych na skutek działania siły wyższej, zmian organizacyjnych lub przekształceń prawnych Gwaranta, w tym takich, których skutkiem nie jest następstwo prawne, zmian formalno-organizacyjnych po stronie usługi.
- wprowadzone zmiany w Regulaminie oraz załącznikach nie zmieniają istoty regulacji, nie wpływają na prawa i obowiązki osób trzecich, a są traktowane tylko w sposób uzupełniający.
- W przypadku zmiany w Regulaminie, która co do istoty zmienia charakter usługi lub istotnie wpływa na prawa i obowiązki Najemcy dokonuje się jej za co najmniej 2 tygodniowym wypowiedzeniem, zawierającym informacje wskazane w ust. 6, przesłanym Najemcy, w formie dokumentowej (np. drogą mailową). Najemca ma prawo zgłosić sprzeciw do wypowiedzenia treści Regulaminu, w formie dokumentowej (np. drogą mailową) w okresie wypowiedzenia, co będzie oznaczać wygaśnięcie Lekkiego Startu i zakończenie Okresu Ochrony z dniem upływu wypowiedzenia.
- W przypadku, określonym w ust. 5, Najemca jest zobowiązany, w terminie 14 dni od wygaśnięcia Lekkiego Startu, zapłacić Składkę w wysokości 10% Czynszu, pomnożoną przez ilość miesięcy pozostałych do 12-tego miesiąca Okresu Ochrony, gdyby ten nie wygasł na skutek wypowiedzenia.
- Gwarant udostępnia na stronie internetowej również poprzednie brzmienia Regulaminu wskazując daty ich aktualizacji.
- W przypadku opóźnienia Najemcy w wykonaniu zobowiązania pieniężnego, Gwarant może naliczać odsetki maksymalne.
- Wynajmującego może reprezentować pełnomocnik.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeks cywilny i pojęcia tam zdefiniowane (np. miesiąc zdefiniowany jako 30 dni w art. 114 KC).